maandag 3 juni 2013

Bijenkleding

Van een Nederlandse vrouw die in Duitsland woont en daar de imkercursus heeft gedaan, krijg ik het volgende bericht:
 
Dag Piek,
Ik las je Bijenblog, over de kleding. Ik heb hier geleerd lichtgekleurde, niet flapperende kleding te dragen, van donker & fladderig worden ze stekerig. Dat worden ze ook op "blad"-dagen, zoals mijn biologisch-dynamisch imkerende mondhygiëniste meldde. En verder is het handig een voorraadje van het homeopathisch middel Apis bij je te hebben (de korrels), een probaat middel voor als je gestoken bent. Parfum, deodorant & al dat soort middelen niet opdoen als je naar de bijen gaat, ze worden er woest van.
Groet,
Alma
 
Nu is het geval dat Geraldine graag wijde, fleurige kleding draagt. En ik heb altijd gel in mijn haar. Ik ben benieuwd wanneer de dag komt dat we de juiste kleding en haardracht hebben.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten